26 Disember 2013

Anda give up?

Entry hari ini sebelum saya lena di buai mimpi (^_^)..terfikir sejenak berapa ramai orang di luar sana yang berputus asa dengan hidupnya..berputus asa dengan kerjayanya..
Seperti saya, siangnya saya sebagai penjawat awam. Setelah punch card pukul5 ptg, saya adalah pengedar shaklee secara sambilan. Berapa ramai yang buat bisnes MLM? Anda sudah berada di tahap mana sekarang ini? To be honest..saya masih di peringkat pengedar iaitu rank paling bawah sekali dalam shaklee. Adakah saya berputus asa? Walhal telah 1tahun saya berada dalam shaklee.  Jawapannya saya sama sekali tidak dan tidak akan berputus asa. Kerana bagi saya..berputus asa hanya pada orang yang tidak layak untuk berjaya. Gagal sekali tak bermakna kita gagal selamanya. Untuk bina kekuatan & keyakinan diri bukan semudah yang kita lafaz. Berbagai dugaan yang kita tempuh. Sebenarnya itulah permulaan untuk kita ke step yang seterusnya. Jika dulu saya belum bersedia & 'main-main' dalam buat bisnes shaklee,  Allah juga kurniakan saya anak2 bisnes yang 'main-main' juga...Tapi sekarang bila saya bina keyakinan diri..Alhamdulillah Allah kurniakan saya anak2 shaklee yang hebat2.  Kalau dulu saya nak buat sale rm1k pun perit...tapi sekarang nak dapatkn sale ribu2 sangat mudah. Sebab itu pentingnya kerja berkumpulan. Nasihat saya...jangan mudah berputus asa..xkira apa bisnes yang anda buat. Jika harini anda tanam jagung, esok dengar kata hasil sawit meningkat, anda terus tukar ladang jagung itu kepada ladang sawit. Selang beberapa bulan, peladang lain yang menanam jagung telah pun menuai hasil sedangkan anda...masih menunggu hasil sawit..dan mungkin anda masih lagi belum menuai kerana asyik menukar tanaman anda...stay fokus dan setialah dengan apa yang anda pilih.
With love:
~siti.hidup luar biasa bila kita jadi orang luar biasa



Tiada ulasan:

Catat Ulasan