14 September 2015

Get Clean Water Pitcher~ANTARA SEBAB ANDA PERLU ADA PENAPIS AIR DI RUMAH


ANTARA SEBAB ANDA PERLU ADA PENAPIS AIR DI RUMAH  

1.  Ramai yang ambil berat tentang PEMAKANAN mereka tetapi TIDAK PRIHATIN tentang AIR yang mereka minum. Malah ada juga yang tidak ambil berat dengan kedua-duanya sekali pun. Yang ini lagi bahaya!! Perhatikan gambar dibawah yang menerangkan bahan makanan & air SAMA PENTING untuk kesihatan tubuh badan kita..


2.       PENCEMARAN AIR TANPA ANDA SEDARI !!

 TAHUKAH ANDA, walaupun air telah dirawat dengan KLORIN di loji air, banyak lagi unsur-unsur cemar yang terdapat di dalam air paip yang masih tertinggal dan boleh memudaratkan kesihatan anda..

Karat, kuman, virus, logam berat, bahan radioaktif malahan najis dan mayat juga antara pencemaran yang turut sama keluar dari paip air yang dibekalkan kerumah anda.

Bayangkan jika anda tidak mempunyai satu  penapis air di rumah , yang dapat membantu anda untuk menapis segala kekotoran, bau-bauan dan juga bahan-bahan tercemar yang terdapat dalam air minuman anda, maka air itulah yang anda akan MINUM SEPANJANG MASA !!


3.  TANGKI SIMPANAN AIR



Biasanya air yang disimpan didalam tangki ini adalah bagi tujuan mandian dan membasuh, tetapi jika bekalan air terputus air simpanan tadi juga akan disambungkan terus ke sinki’ didapur anda. Oleh itu kami ingin bertanya, adakah anda masih ingat lagi bilakah kali terakhir anda membersihkan tangki tersebut?
Kami pasti ramai yang telah lupa bila kali terakhir mereka membersihkanya. Tetapi tentu ramai juga dikalangan anda yang memang tidak pernah langsung membersihkannya.
Jika anda pernah mencucinya, kami pasti anda akan mendapati banyak keladak dan kotoran terdapat didasar tangki tersebut. Mungkin anda juga pernah menjumpai cicak, lipas ataupun serangga lain yang mati didalamnya.
Apabila berlaku masalah air berbau’, ramai yang terus menyalahkan syarikat pembekal air. Sebenarnya, anda tidak seharusnya terus menunding jari kepada mereka, tetapi cubalah anda membuat pemeriksaan pada tangki simpanan air dirumah anda terlebih dahulu. Manalah tahu kemungkinan terdapat bangkai tikus ataupun binatang lain di dalam tangki simpanan air tersebut.


4.  BAHAYA AIR YANG DIMASAK TANPA MENGHILANGKAN KLORIN TERLEBIH DAHULU DALAM AIR YANG ANDA MINUM



Ada yang mengatakan, pendidihan atau memasak adalah cara terbaik untuk membuang KLORIN, tetapi ia sebenarnya tidak menghilangkan kandungan KLORIN didalam air. Sebaliknya pendidihan atau memasak akan menghasilkan TRIHALOMETHANES (THMs) yang sangat mengerikan akibatnya terhadap kesihatan penggunanya. (Kajian dari universiti di luar negara).


Cuba anda bayangkan kalau ikan pun boleh mati dalam air berklorin,  apatah lagi kita yang meminumnya sehari-harian..

Okey, anda dah bersedia untuk dapatkan satu penapis air yang mudah diguna, lebih ringan dan portable , boleh di bawa ke mana sahaja? Ingin saya perkenalkan Jug Penapis Air Shaklee "Get Clean Water Pitcher"

 Inilah jug air yang dikeluarkan oleh shaklee. sangat mudah, tapis air yang anda tadah dari paip, dan boleh terus minum.


 Perbandingan Penjimatan harga per liter

 Di atas penutup jug terdapat"Life Meter" untuk sukat berapa kali anda telah gunakan untuk tapis air. Apabila meter mencapai angka "80 oz" , anda perlu tukar cartridge / penapis di dalam jug tersebut.


 Sangat mudah dan praktikal, boleh di bawa kemana sahaja sama ada pergi bercuti atau pulang ke kampung.
Jika anda berminat, boleh hubungi nombor berikut   019-5781123 (Puan Siti)



Tiada ulasan:

Catat Ulasan